Mijn eetdagboek

Via instagram kreeg ik een aantal keren de vraag hoe ik vorig jaar mijn zwangerschapskilo’s kwijt geraakt ben en wat ik zoal eet op een dag.
Om dit in kaart te brengen heb ik vorige week een eetdagboek bijgehouden en ga ik met de billen bloot! Zelf vind ik het ook altijd leuk om een eetweek bij iemand te zien. Soms kom je verfrissende of vernieuwende recepten of ideeën tegen.

Disclaimer; Mijn eetweek is nergens op gebaseerd. Ik volg geen dieet. Via receptboeken met informatie en het internet plus op gevoel waar ik op dat moment zin in heb en wat ik in huis heb eet ik na gelang. Deze week ging ik bijvoorbeeld 2x met de fiets op pad waarbij ik veel kilometers maakte. Tijdens deze dagen at ik extra of meer.
De snacks vallen ‘tussendoor’. Dat kan om 10.00 uur zijn of om 16.00 uur of 19.00 uur. Afhankelijk mijn dagritme en planning.
Gedurende de dag drink ik water of thee. Frisdrank drink ik echt zelden.

 

Mijn eetdagboek


MAANDAG

Ontbijt

  • Eierkoek met halvarine en aardbeienjam
  • Groene vanille thee

 

Lunch

  • Maaltijdsalade van slamix, gekookte volkoren pasta, gegaarde kip, yoghurtdressing en rode paprika
  • Rooibos thee

Diner

  • Rijst met tomaat, paprika en inktvisringen (deeg)
  • Water

 

Snacks

  • Griekse yoghurt met een halve banaan en een eetlepel pindakaas
  • Water met een schijfje citroen

 


DINSDAG

Ontbijt

  • Speltpap met 1 appel en kaneel
  • Groene vanille thee

 

Lunch

  • Wrap met kipreepjes met paprika en tomaat hummus
  • Water

Diner

  • Broodje hamburger speciaal en frietjes (bij mijn ouders)

Snacks

  • Peperkoek met pindakaas
  • Water met citroen en komkommer

 


WOENSDAG

Ontbijt

  • Twee crackers met groentesalade van aubergine en 2 schijfjes komkommer
  • Smoothie van aardbeien, mango en griekse yoghurt en honing als topping

Lunch

  • Mueslibol met avocado en komkommer, hüttenkäse met kipreepjes en tomaat
  • Vers geperste sinaasappelsap

 

 

Diner

  • Zoete aardappel met trostomaatjes en courgette uit de oven besprenkeld met geraspte kaas

 

Snacks

  • Rijstwafel met pindakaas en banaan om 10.00 uur
  • Soepstengels met smeerkaas om 16.00 uur
  • Griekse yoghurt met cruesli en aardbeien om 20.00 uur

 


 

DONDERDAG

Ontbijt

  • 250 ml maaltijdshake aardbeien smaak

Lunch

  • Twee mueslibollen. 1 met huttenkase en aardbeien. 1 met omelet met prei en tomaat
  • Griekse yoghurt met vers geperste sinaasappelsap smoothie

 

Diner

  • Wereld kipgerecht jambalaya (man lief kookte)

 

Snack

  • 2 rijstwafels met groentesalade en kipfilet met kruiden
  • Stukje chocola

Mijn geheugen van vrijdag tot en met zondag laat me een beetje in de steek. Doordat ik wat ziekjes was heb ik ook niet overal foto’s van gemaakt wat ik at (om zo te onthouden wat ik wanneer at).

Vrijdag

Ontbijt

  • 250 ml maaltijdshake aardbeien smaak

 

Lunch

  • Tosti van kipfilet en hummus en komkommersalade

Diner

  • Ik weet het niet meer…

Snacks

  • Borrelavond met man lief. Wraps met zalm, wraps met kip. Stokbrood met kruidenboter
  • Mars ijsje

 


 

ZATERDAG & ZONDAG

Deze dagen was ik niet helemaal fit en laat mijn geheugen mij in de steek.

Op zaterdag zijn we naar het bos gegaan en hebben we een hapje gegeten bij ‘De Boswachter’.
Pannekoek met ananas en kaas at ik daar. Het avond eten bestond uit gebakken aardappelschijfjes met kip gehakt en rode kool.
’s Avonds kwamen vriendinnen langs en at ik naast borrelhapjes een bosschebol taartje.

Zondag was ik jarig en spendeerde ik jammer genoeg deels in bed.


Al met al geen slechte week. Maar als ik zo terug kijk zie ik dat mijn fruitmomenten beter kunnen. Mijn drink momenten gaat op zich goed, maar ik zou meer kunnen drinken. Ik vergeet gewoon vaak te drinken. Vaak probeer ik een fles water in de buurt te zetten.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om in mijn eetweek te spieken.

You might also like

2 Comments

  1. Aletha says

    Hey balen op je verjaardag in bed.
    Ik zou niet kunnen eten wat jij eet. Dan zou ik nog omvallen denk vd honger.
    Menselijk lichaam blijft bijzonder, ieder lichaam heeft weer een ander bepaald energie nodig.
    Leuk om te lezen je dagboek

    1. Linda says

      Nou toch nu ik thuis zit vh werken ben ik al ruim 3 kg aangekomen 😅…
      Verbrand natuurlijk ook weinig omdat mijn lichamelijke activiteiten zeer laag is momenteel vergeleken met voorheen + geen stress pieken.
      Maar idd elk lichaam is anders.

Leave A Reply

Your email address will not be published.